Savjeti i upute potrošačima - Vodovod grada Vukovara
Na vrh stranice
Kontaktirajte nas
Vodovod grada Vukovara d.o.o
Jana Bate 4
Vukovar
email: vgv@vgv.hr
tel: 0800 85 87

Savjeti i upute potrošačima

Informacije za potrošače sukladno čl. 33. st.1. točka f. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju

  1. Podaci o isporučitelju vode, područje i broj osoba kojima se isporučuje voda te način proizvodnje vode

Vodovod grada Vukovara d.o.o. je javni isporučitelj vodnih usluga na području koje obuhvaća grad Vukovar, općine Bogdanovci, Tompojevci, Negoslavci, Borovo i Trpinja te opskrbljuje oko 35.070 potrošača.

  1. Opće informacije o vrstama primijenjene obrade i dezinfekcije vode

Za proizvodnju vode za ljudsku potrošnju koristi se voda iz Dunava i podzemna voda iz crpilišta „Cerić“, nakon prerade voda se dezinficira klorom. Dezinfekcija je neophodna radi očuvanja mikrobiološke ispravnosti vode u cijelom vodoopskrbnom sustavu i zaštite pučanstva od zaraznih bolesti.

  1. Najnoviji rezultati praćenja svih parametara sukladnosti iz B analize s vodoopskrbne mreže možete vidjeti ovdje.
  1. Rezultati slijedećih parametara: tvrdoća, minerali i anioni/kationi otopljeni u vodi, kalcij Ca, magnezij Mg, kalij K – vidljivi su u B analizi.

SAVJETI O UŠTEDI VODE

Očuvanje pitke vode je ključan faktor u smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, dugoročnom osiguranju opskrbe pitkom vodom i smanjenju troškova energije. Štednja vode u kućanstvima je važna ne samo radi kućnog budžeta, već i radi očuvanja tog prirodnog resursa.

Svaki korisnik može odgovornim trošenjem pitke vode doprinijeti njezinom očuvanju, a posebno uzimajući u obzir slijedeće savjete o uštedi vode:

  • Tuširanje umjesto kupanja – za kupanje vam je potrebna veća količina vode nego za tuširanje. Skratite trajanje tuširanja za nekoliko minuta.  
  • Zatvaranje slavine kod pranja zuba, pranja ruku i brijanja, voda treba teći samo dok je koristimo;
  • Zatvaranje slavine dok perete voće i povrće voće i povrće operite u posebnoj posudi, a istu vodu na kraju možete iskoristiti za zalijevanje biljki;
  • Perilicu posuđa i perilicu rublja uključite tek kad su pune;
  • Popravite neispravan vodokotlić – curenje tankog mlaza u jednom danu može iscuriti i do 80 litara vode;
  • Provjerite cure li slavine ili cijevi. Neuočljiva oštećenja i propuštanja mogu potrošiti i do stotinu litara dnevno;
  • Reagirajte na svako curenje vode i odmah otklonite kvar.
Kako bi našim potrošačima, odnosno korisnicima vodnih usluga pomogli u izbjegavanju mogućih problema i nepotrebne troškove zbog nekontrolirane potrošnje ili curenja vode, dajemo nekoliko savjeta i uputa:

1. Radi sprječavanja odnosno ranog otkrivanja te pravovremenog otklanjanja gubitka na kućnoj instalaciji (od vodomjera do potrošnih mjesta u kući) preporučamo da potrošači barem jedanput mjesečno izvrše kontrolu ispravnosti tih instalacija. Provjera se vrši tako da se zatvore sva izljevna mjesta u kući, a na vodomjeru kontrolira da li crveni indikator potrošnje miruje. Ako miruje, znači da gubitka nema. Međutim, ako se vrti i u vrijeme kada ne koristite vodu, to je siguran znak nekontroliranog curenja i istjecanja vode na kućnoj instalaciji odnosno siguran znak gubitka vode na štetu potrošača i potrošač mora pronaći kvar i otkloniti ga o vlastitom trošku, jer se radi o istjecanju vode na instalaciji koja je u sustavu održavanja potrošača.

2. Preporučuje se da potrošači odnosno vlasnici nekretnina prije svakog dužeg izbivanja (godišnji odmor, putovanje, rad u inozemstvu) zatvore dotok vode na drugom ventilu u vodomjernom oknu i po potrebi ispuste vodu iz vodovodnih instalacija u kući kako bi se spriječilo smrzavanje.

3. Na individualnim gradilištima i na nenastanjenim kućama, nakon svakog prekida radova ili prekida boravka, preporuča se zatvoriti ventil ispred vodomjera.

4. Prije zime, u studenom ili početkom prosinca, potrebno je provjeriti da li je vodomjer zaštićen od smrzavanja, jer oštećenjem ili smrzavanjem vodomjera, odnosno njegovim puknućem može doći do nekontroliranog istjecanja vode, koju su korisnici dužni podmiriti.

5. Održavanje vodomjernog okna, poklopca, vodomjernog ormarića i prostorija u kojima je vodomjer ugrađen, dužnost je potrošača, a djelatnicima Vodovoda grada Vukovara d.o.o. mora biti osiguran pristup do vodomjera. Zaključavanje vodomjernih okana nije dopušteno.

6. Obavijestite nas ako uočite bilo kakvo curenje vode u vodomjernom oknu ili oštećenje vodomjera.

7. Ako u vodi uočite nešto neuobičajeno, ako je smanjena količina protoka, pad tlaka, mutnoća, strani miris ili okus, obavijestite nas radi otklanjanja nedostataka.

8. Bit ćemo vam zahvalni ako nam dojavite bilo koje uočene promjene, npr. nenajavljeni nestanak vode, curenje vode na ulici iz vodovodne mreže ili iz vodovodnih priključaka, oštećenje i lom uličnih zasunskih komora, poklopaca, hidranata ili slično.

 

Vodovod grada Vukovara d.o.o.
Odjel vodoopskrba

Naše mrežne stranice koriste internet kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Korištenjem stranica prihvaćate pravila privatnosti o kojima možete više saznati putem rubrike